dinsdag 4 juni 2013

# Ding 19 Aquabrowser en meer

Leuk ding! Ik hou me eigenlijk alleen met CWise bezig, dus het was aardig om weer eens uitgebreid in andere catalogi te zoeken. Ik heb een haat-liefde verhouding met een aquabrowser. Soms wordt je inderdaad verrast door de woorden in de woordenwolk. Met de zoektermen fietsen en Rome krijg je ook suggesties als zijwieltjes en zwemmen. Met My Discoveries heb ik een leuk lijstje met de tags fietsen en Rome gemaakt. Ook mijn Libary Things weer mee aangevuld. In worldcat ook een fietsen naar Rome lijstje aangemaakt. Wat zou het onze oude leermeesters van de bibliotheekacademie een gruwel zijn te zien dat een catalogus is verworden tot een bouwwerk waar een ieder aan mee helpt bouwen! Maar het kan dus, is inmiddels gebleken. Een lijstje van een gelijkgestemde ziel qua interesses is vaak leuker dan een onpersoonlijk boekenlijstje uit de Libelle. De tag 5 sterren (vn thrillergids) lijkt mij bijvoorbeeld ook een hele handige voor de klantenservice. Maar ja, hoe lang duurt het voor de klant dit alles weet en onze hulp niet meer nodig heeft? Trouwens, hoe vaak zou er in onze CWise getagd worden, weten we dat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten