donderdag 23 mei 2013

# Ding 14 Mobiel internet

Ik ben in het bezit van  een iPhone 4 waar ik veel plezier aan beleef!
Tijdens het lezen van de achtergrondinfo van dit ding dacht ik wel:  Ja zou dat nu nog steeds kloppen?  We zijn wel drie jaar verder he. Grote kans dat er is sinds 2010 wel het een en ander veranderd/verbeterd is!
Ik gebruik de usual apps. Op onverklaarbare wijze lukte het me niet mezelf te registreren met de Bieb app. 
Hardlopende familieleden beleven veel plezier aan Runkeeper. Werkt behoorlijk motiverend.
Deze week met QR-codes een leuke ervaring. Een wandeling rond de Tafelberg in het Gooi werd opgevrolijkt met leuke weetjes en verhaaltjes. QR Paaltje
Deze week heb ik Layar voor het eerst gebruikt.
In het zaterdagmagazine van de Volkskrant stond een paginagrote advertentie van Inferno van Dan Brown waarmee met Layar het eerste hoofdstuk was te lezen of te beluisteren. Dat laatste heb ik gedaan. Toch leuk. NB: Het Layar tekentje staat onder de rode tekst.




 Hoewel ik het verschil tussen mobiel internet en een bibliotheek app niet helemaal zie denk ik dat de mogelijkheden voor de bibliotheekwereld legio zijn. Op elk boek standaard een QR-code waarmee de klant (achtergrond) informatie over de schrijver, ander werk van die schrijver of over titels waar hij of zij mogelijk ook in geinteresseerd is krijgt.

1 opmerking:

  1. Layer moeten we natuurlijk ook in de bibliotheek kunnen gebruiken. We hebben een hele database van boekomslagen in Wise. Scan je het boekomslag in de bieb en je krijgt de aanschafinformatie, boekrecenties en tags van andere lezers. Waarom is dat er nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen