zaterdag 13 april 2013

# Ding 8 Denkmoment

Inmiddels tijd genoeg gehad om de stand van zaken eens op te nemen.

Zomaar twee berichten uit het nieuws van deze week:

Jongeren tot 35 jaar (de Y generatie)  overspannen door Twitter en Facebook. 

Ook na de dood is Google er voor u. Het wordt mogelijk voor nabestaanden om profielen, blogs of websites te laten verwijderen. Dit was jarenlang niet mogelijk uit angst voor misbruik, maar vaak tot verdriet van achterblijvers die pijnlijke of genante inhoud wilden laten verdwijnen.

Ik ga hier verder geen oordeel over geven: zie het als een constatering.

Ja, ik zie zeer zeker mogelijkheden voor de bibliotheek. Ik ben van een aantal blogs, in het bijzonder die van Hengelo, erg gecharmeerd. Het wordt goed bijgehouden en de inhoud is afwisselend. Niks zo erg als een blog waar in geen maand iets aan toegevoegd is. Het succes staat en valt met enthousiaste bloggers die het als een tweede natuur zien om regelmatig een item te plaatsen. Multitasken is denk ik het toverwoord. Die vaardigheid is mij van nature,  of moet je daar dan juist jonger dan 35 voor zijn, niet gegeven.
Zoals eerder gezegd: de instructie filmpjes op de site van bibliotheek Waterweg vind ik een leuk initiatief. Een aanrader voor onze site.
Opvallend: Bibliotheek Waterweg heeft  werkelijk op alle fronten ingezet. Van twitter tot vimeo aan toe. Daar moet wel een multitasker achter zitten!

1 opmerking:

  1. Ja, Google na uw dood, je moet over je graf heen regeren.....
    Ik zal ook eens Hengelo en Waterweg opzoeken: bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen