zaterdag 13 april 2013

# Ding 7 Youtube

Ik ben al een aantal weken met Youtube aan het experimenteren zoals jullie gezien kunnen hebben. Ik heb een eigen kanaal aangemaakt, waarop ik het filmpje Afdaling heb gezet. In het kader van de zoekactie naar bibliotheekfilmpjes had ik al een post geplaatst. Ik wou het daar, als commentaar, niet met zoveel woorden zeggen in het kader van de collegiale contacten, maar dat leek mij nou een voorbeeld van hoe het niet moet! De instructiefilmpjes van bibliotheek Waterweg, "Hoe werkt het?" vind ik nou wel weer een aardig idee. Hoe maak je een reservering, hoe zoek je in de catalogus, hoe verleng je je boeken. Wel weer grappig dat ze het alleen over "boeken" hebben. Hierbij dus een aanbeveling voor onze site. Het fenomeen Vimeo kende ik niet. Ik heb daar een paar filmpjes bekeken waarbij opvalt dat de kwaliteit van de beelden inderdaad opmerkelijk goed is.

Wie van jullie kende Frankwatching? Ik had er nog nooit van gehoord. Misschien voor jullie een bekend fenomeen, want 1000.000 pageviews per maand , maar ik kende het niet.
Een onafhankelijk online platform dat zich richt op kennisdeling rondom het online gebeuren.Ik heb hem meteen toegevoegd aan mijn favoriete blogs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten