woensdag 29 mei 2013

# Ding 17 Crowdsourcing en crowdfunding

Na dit alles gelezen te hebben is mijn vertrouwen in de mensheid weer gegroeid! Er zijn wel eens dagen dat je je verbaast over de uitingen van sommige personen op social media. Lompe reacties, korte lontjes etc. Maar zo kan het dus ook. Crowdsourcing. De gezegdes Vele handen maken licht werk en Helpt elkander in de praktijk gebracht. In heb de indexeeroefening gedaan, mocht ik tijd overhebben dan ga ik meehelpen de resterende 94% van het Friese bevolkingsregister te digitaliseren!
Het verhaal van de bibliotheek in Arhus vond ik al wel een beetje 2009, iets te zweverig.
Voor bedrijven is het een ideale manier om met klanten in contact te komen. En de klanten met elkaar in contact te brengen! Van ideeënbus waarvan je niet wist wat er met het idee gebeurde, naar een platform waar medegebruikers van het product meedenken en verbeteringen aangeven waar het bedrijf dan weer dankbaar gebruik van maakt.
Ik heb inmiddels veel succesverhalen gehoord van projecten die tot stand zijn gekomen met crowdfunding. Ik kan me voorstellen dat wij er iets mee kunnen. We hebben een trouw publiek, dat ons een warm hart toedraagt. Moeten we meer mee doen! De boekendienst aan huis op een andere manier vormgeven? Hiervoor een crowd mobiliseren?

1 opmerking: